Functionerings gesprekken organiseren

Een dialoog tussen werkgever en werknemer

Functioneringsgesprekken organiseren wordt nog te vaak als noodzakelijk kwaad ervaren. Toch hebben ze nog steeds een enorme meerwaarde. De formele dialoog creëert een momentum om even stil te staan bij wat goed loopt en waar er nog verbetering mogelijk is. Het maakt zaken bespreekbaar en creëert inzicht en groei. Het vraagt inzicht en de juiste vaardigheden om dergelijke gesprekken naar een hoger niveau te tillen.


Welke thema’s komen aan bod ?

Welke thema’s komen aan bod:

– Het doel van functioneringsgesprekken
– Wat is het verschil tussen functioneren, waarderen en ontwikkelen?
– De leidraad voor een opbouwend functioneringsgesprek
– Inzicht en concrete handvaten omtrent gesprekstechnieken
– Feedback geven en ontvangen
– Nieuwe vormen van functioneringsgesprekken organiseren

Wat neem je mee na deze workshop ?

Deze workshop geeft je inzicht en concrete handvaten om functioneringsgesprekken als bouwsteen in te zetten voor verdere groei. Het geeft je een goede leidraad voor tijdens, voor en na de gesprekken en laat je kennis maken met dé gesprekstechnieken.

Wat zijn de mogelijkheden ?

Locatie

Deze workshop kan op locatie of inhouse georganiseerd worden. Wij voorzien 3 halve dagen workshop. Variaties hierop zijn uiteraard mogelijk.

Doelgroep

Deze workshop kan perfect ingezet worden voor managers en leidinggevenden.

KMO portefeuille

Voor deze opleiding kan je gebruik maken van de KMO-portefeuille voor extra subsidies.  Registratienummer DV.O220916

Ook interessant voor jou

Overzicht trainingen

Bekijk ons volledig aanbod van trainingen en workshops.  Iedere training kan zowel op locatie als inhouse op jouw bedrijf georganiseerd worden.  Wij voegen op regelmatige tijdstippen nieuwe trainingen toe.

Mental health

Dagelijks komen er nieuwe uitdagingen op ons af. Het steeds bereikbaar zijn, de overprikkelingen en veranderingen waar we vandaag mee geconfronteerd worden hebben een grote impact op onze mentale gezondheid.

Verzuimgesprekken

Als werkgever is het een grote uitdaging om het ziekteverzuim onder controle te houden. Aan de hand van verzuimgesprekken worden de belangen van werkgever en werknemer verenigd.