NUTRIQUINE
USE CASE
Workshop: waardengedreven samenwerken
Organisatie:
Nutriquine is gespecialiseerd in voeding en verzorgingsproducten voor paarden en heeft een 15 tal medewerkers. Ons merk bestaat al 30 jaar en we blijven als organisatie verder evolueren.
Uitdaging:
We worden steeds professioneler, ook op vlak van HR. Als management zijn we ons dan ook echt bewust van het menselijk kapitaal en vonden we het noodzakelijk om naast de reeds gekende merkwaarden ook als team onze waarden te definiëren. Het team werkte eigenlijk wel goed, maar hier en daar waren er kleinigheden, onenigheden die toch wel aandacht verdienden. We wilden dan ook de samenwerking binnen het team optimaliseren.
Resultaat:
Op basis van een aantal workshops met het team hebben we inzicht gekregen in onze teamwerking en waarden. Op basis daarvan hebben we 3 kernwaarden gedefinieerd. De outcome was herkenbaar, de waarden zijn echt benoemd en brengen duidelijkheid. Bedoeling is om hier regelmatig op terug te komen en dit echt als leidraad mee te nemen binnen onze teamwerking.
Attendo:
De meerwaarde van attendo is een echte pragmatische en op maat uitgewerkte aanpak. Hun kennis en expertise zorgen voor inzicht en vooruitgang. Er is echt geen sprake van overkill, te veel meetings en gebakken lucht bij attendo. Het is een professionele organisatie die de koe bij de horens vat en zorgt dat het niet enkel bij theorie blijft.
De opdrachtgever
– Contact: Lieselot Hamerlinck, zaakvoerder
– Sector: Dierenvoeding industrie
– Locatie: Drongen
Ook interessant voor jou
Use case Aveve
Als zelfstandig zaakvoerder van de Aveve plus winkel in Herentals heb ik Attendo ingeschakeld om in kaart te brengen hoe de samenwerking en de communicatie tussen mijn medewerkers onderling verloopt.
Use case Huizewalden
In het kader van de verdere groei van onze organisatie vonden wij het belangrijk om voor de verschillende functies functiekaarten op te maken. We wilden op die manier s meer richting, houvast & duidelijkheid creëren.
Retentie & Engagement
Het motiveren en verbinden van medewerkers vraagt specifiek maatwerk. Elke medewerker is verschillend, elke medewerker heeft zijn eigen drijfveren. Weten wie jou medewekers zijn en wat hen motiveert is essentieel.