Conflicthantering

Conflicten op het werk bemiddelen

Als werkgever stel je een team samen bestaande uit medewerkers met expertise op verschillende domeinen. Elke medewerker heeft zijn eigen interesses, waarden, visie op verschillende zaken waardoor er onderling meningsverschillen en conflicten kunnen ontstaan. In de training conflicthantering leer je hoe je als bemiddelaar kan optreden bij conflicten tussen jouw medewerkers.


Welke thema’s komen aan bod ?

Welke thema’s komen aan bod in de traing conflicthantering:

– Het verschil tussen een meningsverschil en een conflict
– Wat is een conflict en welke soorten conflicten bestaan er?
– Inzicht in de escalatie van een conflict
– De basisprincipes van verbindende communicatie
– Hoe kan je als werkgever een bemiddelingsgesprek modereren?

Wat kan je verwachten?

Deze workshop geeft je inzicht in de principes van conflicthantering en helpt je door middel van concrete handvaten om conflictsituaties op een constructieve manier op te vangen. Het is een pragmatische workshop die je helpt om jouw eigen communicatievaardigheden aan te scherpen.

Wat zijn de mogelijkheden ?

Locatie

Deze workshop kan op locatie of inhouse georganiseerd worden. Wij voorzien  een halve dag workshop. Variaties hierop zijn uiteraard mogelijk.

Doelgroep

Deze workshop kan perfect ingezet worden voor managers, leidinggevenden, HR verantwoordelijken, vertrouwenspersonen en preventieadviseurs

Subsidie

Voor deze opleiding kan je gebruik maken van subsidies. Voor meer informatie neem zeker contact op.

 

Ook interessant voor jou

Overzicht trainingen

Bekijk ons volledig aanbod van trainingen en workshops.  Iedere training kan zowel op locatie als inhouse op jullie bedrijf georganiseerd worden.  Wij voegen op regelmatige tijdstippen nieuwe trainingen toe.

Coachend leidinggeven

Medewerkers functioneren optimaal wanneer ze het gevoel hebben dat ze kunnen bijdragen en daarnaast ook gewaardeerd en begeleid worden in hun groei. Jouw aanpak als leidinggevende is hierin cruciaal.

Verzuimgesprekken

Als werkgever is het een grote uitdaging om het ziekteverzuim onder controle te houden. Aan de hand van verzuimgesprekken worden de belangen van werkgever en werknemer verenigd.